Vilassar de Mar


Els alumnes de l'Escola "La Presentació de la Mare de Déu" van visitar l'Exposició dels Dracs i Colors. 
La Marga Cruz els va explicar el Modernisme del Maresme tot mostrant les imatges exposades.  
Després se'ls va proposar fer un taller poètic demanant-los que anessin expresant tot el que els inspiraven les imatges que estaven veient. Va ser una experiència molt enriquidora.
Aquestes són les composicions que van fer i aquest és el resultat:
*
Un dos tres pica paret
no t'amaguis que et veig
*
Estic a dalt d'una casa
crec que ningú em veu.
És el casc d'un gegant
que mai es farà més gran.
*
Una ombra sóc
i també molt misteriós.
*
Sóc un drac ferotge
que he espantat a la gent.
M'he quedat sol.
*
Semblo un remolí
o fulla d'un pi.
*
Amagada estic
i no em veuen els veïns.
*
Sóc una flor,
no tinc olor.
Visca la confiança.
*
Sé fer inspirar
a la Marga
per fotografiar.
*
Al sostre estic
disset metres tinc
i sóc acolorit.
*
Darrere una finestra
colors vius
es desperten.
*
En una casa acolorida
es desperta una dona adormida.
*
Són tres flors de colors
d'olors diferents
i boniques són.
*
Unes flors vives es desperten cada dia.
*
Sóc un ferro sense colors.
Una flor tova
no té olor.
*
Toco la trompeta
i estic a Premià
Em trobo molt sol
i estic molt tou.
*
Semblo de molts colors
però fosca sóc.
*
Tres pètals jo tinc
i molt trista estic.
*
Semblaré molt fort
però jo no ho sóc.
*
Sóc de molts colors
però em caic a trossos.
*
Ben acolorida semblo jo
però quelcom dins meu
em diu que no.
*
Sóc un drac
i he espantat
a la gent del poble
que m'ha mirat.
*
Semblo una escala de colors
però en veritat no ho sóc.
*
Un drac misteriós
força generós
se'm tomba d'esquena.
*
Sóc un drac
jugo a pica paret
i la gent ha marxat
perquè no vol jugar.
*
Els dracs escupen foc
i també enfadats
amb escates molts.
*
Les flors viuen
un vestit de colors
amb molts brillantors.
*
Una muntanya
sóc de molts colors
i estic sota el cel.
*
Els colors es desperten
rere flors de cristall
*
La casa acolorida
sempre brilla.
*
Les flors en la simetria
galetes de colors
que fan bona olor.
*
Les flors es desperten
plenes de vida i color.
*
Les flors de colors
barrejades fan olors

Gràcies!!!